Prof. Dr. Leopoldo Arias-Bolzmann

Lehr- und Forschungsgebiete

  • Marketing
    • Smart Marketing for Entrepreneurs
    • Marketing Planning for Small Businesses

Vita

Seit mehr als 30 Jahren ist er als Professor für Marketing an renommierten Universitäten in den Vereinigten Staaten, Schweden, Spanien, Chile und Peru tätig und wird am Fachbereich Wirtschaft im Wintersemester 2021/2022 als Gastprofessor ebenfalls Lehrveranstaltungen im Bereich Marketing halten.

Er absolvierte seinen Bachelor in Betriebswirtschaft an der Universität Lima; erhielt seinen MBA von der University of St. Thomas und promovierte schließlich an der Oklahoma State University im Bereich Marketing.

Herr Arias-Bolzmann ist Direktor bei AB Consultores y Asesores de Marketing Ltda und besitzt so langjährige Praxiserfahrung als Marketingberater von mehreren regionalen und internationalen Unternehmen. Zuvor war er als Werbeleiter bei KODAK in Peru tätig.  

Ausgewählte Publikationen

Fachzeitschriften
  • Perez, M. y ARIAS, L. G. I.(2021). Refugee Information Consumption on Twitter. Journal of Business Research. Volumen: 123. (pp. 529 - 537).
  • Aguilar, I. y ARIAS, L. G. I.(2021). Relationship of Ethnocentrism, Purchase Intention, and Lifestyle in First- Generation Bicultural Ethnic Groups. Journal of Small Business Strategy. Volumen: 31. (pp. 20 - 38).
  • Perez, M. y ARIAS, L. G. I.(2020). Influence of Ecuadorian Homosexual Subculture in Consumption Culture: Study about Information Consumption on Twitter. Journal of Promotion Management. Volumen: 26. (pp. 1 - 22).
  • Lucero, G. y ARIAS, L. G. I.(2020). Millennials'use of online social networks for job search: The Ecuadorian case. Psychology and Marketing. Volumen: 37. (pp. 1 - 10).
  • ARIAS, L. G. I.(2019). A conceptual Investigation of Absurdism in Print Advertising: Its Philosophical Roots. INCLUSIONES. Volumen: 6. (pp. 89 - 105).
  • ARIAS, L. G. I. y LLANOS, P.(2019). Information Technology and Marketing: Implications in the Educational and Labor Gap. ESPACIOS. Volumen: 40.
  • ARIAS, L. G. I.; AGURTO, W. F.; Chavez, A.; Pantoja, R.; Pinto, A.(2018). Decisions in Hierarchical Production Planning: Goals, Heuristics, and Bias. Revista ESPACIOS. Volumen: 39.
  • ARIAS, L. G. I. y HEVIA, H.(2018). Hyperlocation in the Chilean Pharmacy Market: Its influence in Consumer Purchasing Decisions. ESPACIOS. Volumen: 51.
  • ARIAS, L. G. I.; BRAVO, K. P.; MENDOZA , P.(2018). Link between Customer Loyalty and Customer Service in Tourist Hotels. ESPACIOS. Volumen: 39. (pp. 164 - 182).
  • ARIAS, L. G. I.(2016). Marketeros Enamorados: ¿En qué están pensando?.
  • Pino, C.; Felzensztein, C.; Zwerg-Villegas, A. M.; ARIAS, L. G. I.(2016). Non-Technological Innovations: Market performance of Exporting Firms in South American Emerging Economies. Journal of Business Research. Volumen: 68. (pp. 4385 - 4393).
  • ARIAS, L. G. I.(2015). ¿Dónde está el Smartmarketing?.
  • ARIAS, L. G. I. y GUZMAN, C. E.(2015). Neuromarketing and Its Influence in Consumer Behavior: A Comprehensive Literature Review. The Journal of American Academy of Business- Cambridge. Volumen: 20. (pp. 49 - 56).
  • ARIAS, L. G. I.(2014). El baile de las S: ¿Dónde está el Smartmarketing?.
  • ARIAS, L. G. I.(2014). Mitos del Marketing.
  • ARIAS, L. G. I. y Magoshi, E.(2014). The Three Types of Workers: A Comparison Study among United States, Chilean and Japanese Employees. The Journal of American Academy of Business- Cambridge. Volumen: 19. (pp. 109 - 115).
Konferenzbeiträge
  • Perez, M. y ARIAS, L. G. I.(2020). Refugee Information Consumption on Twitter. 11th ACIEK Conference Proceedings. (pp. 1 - 15).
  • Aguilar, I. E. y ARIAS, L. G. I.(2020). The Relationship of Ethnocentrism, Purchasing Intention, and Lifestyle in First Generation Bicultural Ethnic Groups. 11th ACIEK Conference Proceedings.
  • Lucero , G. y ARIAS, L. G. I.(2019). Impact of the Ecuadorian Millennials' use of online social networks for job search. INEKA Conference Proceedings.
  • ARIAS, L. G. I.; Bravo, K.; Mendoza, P.(2017). Link Between Customer Service and Loyalty in Four-star Hostels in a Developing Economy. Pan Pacific Business Conference XXXIV.
  • ARIAS, L. G. I. y Hevia, H.(2016). Factors Influencing the Purchasing Decision within a Hypercompetitive and Hyperlocalized Market: The Case of the Chilean Pharmacies Market. Pan Pacific Business Conference XXXIII.
  • ARIAS, L. G. I. y Tirado, A.(2015). Neuromarketing: A Comprehensive Investigation. Pan Pacific Business Conference XXXII.
  • Amyx, D.; Bristow, D.; Cochran, J. J.; ARIAS, L. G. I.; Gutierrez, B. P.(2014). Student Motivations to Sell: A Cross-Cultural Study of the U.S., Chile, and the Philippines. National Conference for Sales Management.
back-to-top nach oben